Δευτέρα, Μαρτίου 19, 2007
posted by Librofilo at Δευτέρα, Μαρτίου 19, 2007 | Permalink
Οι ταινίες της Aura voluptas
Η αγαπητή Aura voluptas έστειλε επιτέλους τις κινηματογραφικές της επιλογές,οι οποίες είναι πολύ ενδιαφέρουσες , ρομαντικότατες,και ιδιαίτερα αντιφατικές.Δεν έχω την παραμικρή ένσταση και με μεγάλη μου χαρά τις παραθέτω.



" And ... action ! "

Λατρεύω τον κινηματογράφο ( Σωωώπα ! Αν δεν μας το έλεγες ούτε που θα το παίρναμε είδηση ! )

Μια αγαπημένη ταινία για μένα δεν είναι απαραίτητο να έχει καταχωρηθεί στα κινηματογραφικά κατάστιχα ως αριστούργημα . Είναι εκείνη που στο τέλος της αισθάνθηκα εντυπωσιασμένη , μαγεμένη , ενθουσιασμένη , πλήρης , που τη σκεφτόμουν για ώρες μετά . Εκείνη που μετά από καιρό τη νοσταλγώ , που δε τη βαριέμαι όσες φορές κι αν τη δω . Εκείνη που στην ερώτηση " Ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία ? " , έρχεται πρώτη στο νου μου .

Ε , εμένα μου ήρθαν καμιά 30αριά και βάλε ( ντόϊνγκ ! ) . Και έτσι με πόνο ψυχής άρχισα να διαγράφω τίτλους για να καταλήξω στους παρακάτω .

Δε μου αρέσει καθόλου , μα καθόλου , να επαναλαμβάνομαι . Το βαριέμαι αφόρητα . Αναγκαστικά όμως αυτή τη φορά θα αναφερθώ σε ταινίες που είδα και σε άλλους και αυτό είναι βεβαίως προς τιμή της ταινίας . Θα παραλείψω μόνο τη μεγαλειώδη " Αποκάλυψη τώρα " ( πονηρή και πλεονέκτρια γυναίκα , για να βάλεις κι άλλες ε ? ) η οποία είναι και στις λίστες του ευγενέστατου και γλυκύτατου Librofilo ( αυτό ήταν για τη πρόσκληση και την κατάχρηση του χώρου σας ! ) και γιατί μετά από ΑYTON το μονόλογο , εγώ αποσύρομαι με ελαφρά πηδηματάκια ...

Τις φωτό τις επέλεξε η αφεντιά μου ( μη βάζω και τον άνθρωπο τον πολυάσχολο , να ψάχνει , να του μείνει και χρόνος για να διαβάσει και κανένα βιβλίο , σωστά ? ) . Στα decks o dj L. ( του επέτρεψα τουλάχιστον τη μουσική επένδυση γιατί είμαι σίγουρη ότι θα διάλεγα την ίδια ! ) .


Rebecca ( 1940 ) - Alfred Hitchcock

" Last night I dreamt I went to Manderley again ... "

Τα καταφέρνεις τελικά , με χίλιους κόπους και βάσανα , να γίνεις χαλίφισα στη θέση της νεκρής χαλίφισας για να σου γίνει βδέλλα μια ημίτρελλη που σου φωνάζει " Πέσε ! Πέσε ! " . Παλιοζωή και παλιοκοινωνία ...
Τρελλαίνομαι για Hitchcock . Για όλες σχεδόν τις ταινίες του . Η "Ρεβέκκα" δεν θεωρείται η κορυφαία του από τους ειδήμονες . Ήταν όμως μια καλή πρόγευση για ό,τι θα ακολουθούσε . Είδα την ταινία αφού είχα διαβάσει το βιβλίο και τη λάτρεψα . Με μια εύθραστη και ταυτόχρονα δυναμική Joan Fontaine και έναν Laurence Olivier που θα μπορούσε να παίξει αυτόν τον ρόλο και στον ύπνο του ( piece of cake ... ) .

The big sleep (1946) - Howard Hawks

" So you do get up , I was beginning to think you worked in bed , like Marcel Proust ."
" Who's he ? "
" You wouldn't know him , a French writer . "
" Come into my boudoir ..."

Ο ντετέκτιβ Μάρλοου βρήκε το μάστορα του ...
Η χημεία ανάμεσα σε Βοgart και Bacall εκρηκτική , η πλοκή σε κάνει να θέλεις να ουρλιάξεις από χαρά , οι ατάκες πέφτουν βροχή και δεν ξέρεις που να κρυφτείς από τη ζήλια σου και το κακό σου ( ποτέ δεν θα τις πεις ΕΤΣΙ ! ) . Αχ ! Το παλιό , καλό σινεμά ...

Breakfast at Tiffany's (1961) - Blake Edwards

"He's all right! Aren't you, cat? Poor cat! Poor slob! Poor slob without a name! The way I see it I haven't got the right to give him one. We don't belong to each other. We just took up one day by the river. I don't want to own anything until I find a place where me and things go together. I'm not sure where that is but I know what it is like. It's like Tiffany's."

Εγώ ? Μόνο πρωινό 18 καρατίων παρακαλώ !
Δε βρίσκω λέξεις . Για την Audrey , για τον Capote , για τη μουσική , για τους διαλόγους σε βαθμό σουρρεαλισμού . Υπεραγαπημένη ταινία . Είναι δύσκολο το να μαθαίνεις να αγαπάς . Kάποια στιγμή όμως τα καταφέρνεις . Και γιατί είναι αδύνατον να μην "ερωτευτείς" τη Holly !


Last tango in Paris (1972) - Bernardo Bertolucci

" It's me again ." " It's over ." " That's right. It's over and then it begins again ." "What begins again ? I don't understand anything, anymore ." " There's nothing to understand . We left the apartment and now we begin and love all the rest of it ." " The rest of it ? " " Yeah ,listen ! I'm 45. I'm a widower. I own a little hotel. It's kind of a dump, but not completely a flop house. Then I used to live on my luck and I got married and my wife killed herself. "

Μόνο σεξ , όχι φίλοι ! Την είδα για πρώτη φορά στα 19 μου στην πρώτη μετάδοση της από την ελληνική τηλεόραση . Είχε γίνει χαμός τότε με το γεγονός . Ήμουν και "κάπως" εκείνη την εποχή και απλά με σημάδεψε .
Δεν είναι για το βούτυρο . Είναι για τη μοναξιά , για την απόρριψη , για το πένθος , για το θρήνο του Brando πάνω από το φέρετρο της συζύγου , για το κυνηγητό στους δρόμους του Παρισιού , για τη σκηνή με τους βρυχηθμούς , για , για ... Για τον ίδιο τον Brando .


A room with a view (1985) - James Ivory

Lucy : " I have to go. They trust me. " Mr. Emerson : " Why should they, when you deceived everyone, including yourself?"


Αμάν βρε κοπελιά ! Αποφάσισε τι θέλεις επιτέλους κι έχουμε και δουλειές !
Η χαρά μου ήταν μεγάλη όταν είδα την αναφορά του Librofilo , αλλά και άλλων bloggers σε αυτή τη χάρμα οφθαλμών ταινία ! Η Helena B. Carter πλασμένη για το ρόλο της Lucy Honeychurch (μα τι γλυκό ονοματεπώνυμο ! ), ο Daniel Day Lewis αγνώριστος και υποδειγματικός στο ρόλο του και η Maggie Smith ... είναι η Maggie Smith , τί να πεις ? "O mio bambino caro" ακούς σε μια από τις πιο ποιητικές σκηνές του φιλμ ( και ένα από τα ωραιότερα κινηματογραφικά φιλιά , συμπληρώνω ) και λες πάει , ξέφυγα . Για τη φωτογραφία και τα locations , οι λέξεις περιττές . Την είδα στα 13 μου σε βίντεο . Όλο το βράδυ τη σκεφτόμουν . Και πάντα όταν την ξαναβλέπω νιώθω την ίδια ψυχική ευφορία ...


Damage (1992) - Louis Malle

Damage Damaged people are dangerous . They know they can survive .

Πού τέτοιες χαρές στα σπίτια μας ...
Α! Όλα κι όλα . Έχω τεράστια αδυναμία στον Jeremy ( ελπίζω κι εκείνος σε μένα ... ) και η ειδικότης του είναι το τρελλό , το παθιασμένο και το ψιλοδιεστραμμένο . Και στην ταινία αυτή με την Binoche κύλησε ο τέντζερης ... κλπ . Προς το τέλος βέβαια η Miranda Richardson τους κλέβει την παράσταση με 1-2 εκπληκτικές σκηνές . Συμπάσχεις με όλους , σε όλους δίνεις δίκιο , στενοχωριέσαι για το παλικάρι που φουντάρει ... όμως δεν είναι φοβερό να φεύγει ο άλλος από τας Βρυξέλλας , για να πάει εις Παρισίους ( ή το ανάποδο , δεν καλοθυμάμαι ) για λίγες ώρες , μόνο για σένα , για να σε στριμώξει στην είσοδο ενός κτιρίου , γιατί σε θέλει ΤΩΡΑ ? Εύχομαι σε όλες μας , να μας τύχει ( μόνο να μην κατεβάσει κανένας τα σκουπίδια εκείνη την ώρα ) !

Πέρα από τα αστεία , η ταινία είναι ερωτική , ειναι παθιασμένη , είναι απελπισμένη , είναι πολυαγαπημένη .


Elizabeth (1998) - Shekhar Kapur

"Observe , Lord Burghley ! I am married ... to England ."

Η μεταλλαγμένη βασίλισσα .
Ταινία με την οποία κάθε φορά που την ξαναβλέπω , κολλάω . Γιατί με γοήτευσε και με προβλημάτισε η προσωπικότητα αυτής της γυναίκας . Γιατί η Blanchett είναι ηθοποιάρα και αποδίδει την πορεία της ηρωίδας προς τη μεταμόρφωση εκπληκτικά . Γιατί ο Rush είναι φοβερός . Τα κοστούμια , η εποχή , οι μηχανορραφίες ... Ε , μαθαίνεις και λίγη ιστορία , μη σε πουν και άσχετο !



Ευχαριστώ που με αντέξατε . Και πάλι ένα μεγάλο ευχαριστώ στον αγαπητό Librofilo για την πρόσκληση . Άφησα απ'έξω πολλές ταινίες . Όσο μεγαλώνω τόσο προσθέτω κι άλλες , λογικό . Η κάθε ταινία πρέπει να περάσει τη δοκιμασία του χρόνου και σίγουρα σε λίγα χρόνια θα μιλάω και για τις Old boy - 21 grams - Mystic river - Babel και τόσες άλλες που δε γράφω γιατί θα καταντήσω αηδία . Οι κωμωδίες είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία . Κράτησα για μένα τα παλιά musicals των 30's - 40's - 50's , με τα οποία μεγάλωσα , τα έχω δει σχεδόν όλα και τα οποία θεωρώ ειδική κατηγορία και υπόθεση πολύ προσωπική .

Ok people , that's a wrap !
 



21 Comments:


At 19/3/07 12:37, Blogger scalidi

Ουάου! Αουρελίνια, τι όμορφα...Ναι, "Το πρόγευμα στο Τίφαννυς", απίθανη ταινία, την θυμάμαι πιτσιρίκι να την προβάλλει η κρατική τηλεόραση κι εγώ μαγεμένο να παρακολουθώ...Τι εποχές...Και τι επιλογές οι δικές σας, χάρμα! Δεν ακούω τη μουσική λόγω τεχνικών προβλημάτων, ας μου πει ο λίμπρο τι έχει διαλέξει να σας "ντύσει". Βρε παιδιά, οι συνεργασίες σας πάνε: άλεφ-μαμαλούκας, άουρα-λίμπρο και νουβάντα-ντανιέλα...εμένα ποιος θα συνεργαστεί μαζί μου να φτιάξουμε έναν κολοσσό (όχι επιχειρηματικό, αλλά μούρλιας;)
Σας ζηλέύω με την καλή έννοια, είστε όλοι σας απίθανοι...

 

At 19/3/07 12:39, Blogger scalidi

Τα 120 ενωμένα μπλογκς θα γίνουμε στο τέλος...Έξοχα, έξοχα! Αδερφοί μου στον κήπο(Νικολαϊδης, ως στρατηγός στο Δεσποινίς Διευθυντής...)

 

At 19/3/07 13:03, Blogger Librofilo

@Scalidi>Εντός της ημέρας,ανεβαίνει και συνεργασία Mamaloukas/Aura...Εγώ είμαι ανοιχτός σε οποιαδήποτε συνεργασία έχει νόημα,πέστε μου και ακολουθώ..

 

At 19/3/07 13:14, Anonymous Ανώνυμος

@Aura Voluptas> 'Αουρα, εξαιρετικές οι κινηματογραφικές σας επιλογές, συναντηθήκαμε σε αρκετές, αλλά όπως σωστά λέτε τι να προλάβεις να συμπεριλάβεις στο επτά πεπερασμένο. Το "Πρόγευμα στο Τίφαννυς" εξαιρετικό (και ως βιβλίο, έξοχος ο Τρούμαν Καπότε). Στο "Τελευταίο τανγκό" χαίρομαι τόσο που διακρίνατε το πένθος και τη μοναξιά, δίχως αυτά το βούτυρο περισσεύει. Για το "Damage" τί να σας πω, εκεί πια "όλα τα λεφτά" (κι εμένα ο Jeremy πολυαγαπημένος). Και όσο για το... αυθημερόν, πάντοτε υπάρχει ελπίδα σ' αυτή τη ζωή! Και να σας πω και ένα... μυστικό; Και τόχω κάνει και μου το 'χουν κάνει! Να ταξιδεύω το πρωί μόνον για δυο ώρες μεσημέρι! Και ύστερα, στην κόλαση, πάλι επιστροφή. Βέβαια, τώρα πια... bitter σοκολάτα που λέει κι ο φίλτατος Libro (με 85% κακάο). Αουρα, συνοψίζω, εύγε!
@ Librofilo> Αγαπητέ, εύγε και σε σας, που φιλοξενήσατε τις εξαιρετικές ταινίες της 'Αουρα. Το ζαχαροπλαστείο, παραδίπλα, στη διάθεσή σας! Και προσεχώς θα έχουμε και αλμυρά, μη σας λιγώσουμε τελείως!

 

At 19/3/07 13:21, Blogger scalidi

Λίμπρο, θα σκεφτώ κάτι ευρηματικό αργότερα -στο μέλλον εννοώ- και αφού κοπάσει ο θόρυβος από τις γνωστές ήδη συνεργασίες, εμείς θα ανακοινώσουμε ξαφνικά super deal (λογοτεχνικό το βλέπω)και θα καεί το πελεκούδι...θα τους αιφνιδιάσουμε, σαν ανασχηματισμός ένα πράγμα...

 

At 19/3/07 13:31, Anonymous Ανώνυμος

@Librofilο> Αγαπητέ κύριε, ποια είναι η γνώμη σας, η συνεργασία μας θα είχε νόημα;
@Aura> Τώρα τι να σας πω! Επιλογές που ενθουσιάζεται το άλεφ... Εγώ πάλι προτιμώ κάτι σε "Υπολοχαγό Νατάσσα" ή "Ορατότης μηδέν" με τον Κούρκουλο στο θρυλικό πια "όχι άλλο κάρβουνο".

 

At 19/3/07 20:57, Blogger Librofilo

@Φράου Χέλγκα>Εξαρτάται...

 

At 19/3/07 21:00, Anonymous Ανώνυμος

Αγαπητέ Librofilo αναλαμβάνω να σας πω ότι έφυγε πια - ευτυχώς- η Φράου Χέλγκα!

 

At 19/3/07 21:16, Blogger Librofilo

Γιατί είπα κάτι που δεν έπρεπε?Όχι και να διώχνουμε κόσμο...Απλά έχω ακεφιές σήμερα.Με επηρρεάζει η έκλειψη φαίνεται..

 

At 20/3/07 00:21, Blogger aura voluptas

@ scalidi : Χαίρομαι που αρέσουν και σ'εσένα οι αγαπημένες μου ταινίες .

Η μουσική που ακούγεται είναι η διασκευή των Gotan project στο βασικό μουσικό θέμα του "Last tango in Paris" και θα σου εξομολογηθώ ένα σημερινό μεταφυσικό μου . Στο mail μου είχα προτείνει κάποια άλλα μουσικά κομμάτια στο Librofilo , στο τέλος όμως του έδωσα το ελεύθερο να βάλει ό,τι νομίζει . Σήμερα θυμήθηκα τους Gotan και σκεφτόμουν τι ωραία που θα ήταν να έβαζε το συγκεκριμένο . Πριν λίγα λεπτά κατάφερα να το ακούσω ! Και ακόμη δεν το πιστεύω !

 

At 20/3/07 00:44, Blogger aura voluptas

@ Alef : Σ'ευχαριστώ πολύ - πολύ !
Χαίρομαι που συμφωνούμε και για τον Irons .

Έχω κάνει κι εγώ πολλά τέτοια τρελλά και χαριτωμένα μέχρι τώρα για άλλους , χωρίς να σκέφτομαι την κούραση ή την ταλαιπωρία . Δεν μπορώ να πω ότι έχω βιώσει το αντίστροφο αρκετά . Κάτι τέτοια όμως μας μένουν τελικά , έτσι δεν είναι ?

 

At 20/3/07 01:04, Blogger aura voluptas

Ζουμερό γαλακτομπούρεκο ... Φράου Χέλγκα ... Εκπρόσωπος Φράου Χέλγκα ...

Μάλιστα . Μάλιστα ...

Καθυστερημένα @ μελαγχολικό γαλακτομπουρεκάκι και @ άτεγκτη Φράου Χέλγκα :
Σέβομαι τις απόψεις σας ( κάτι έχω πάρει εγώ σήμερα , δεν εξηγείται ).
Έστυψα λοιπόν το μυαλό μου και κατέληξα κι εγώ στις 2 πιο αγαπημένες μου παλιές ελληνικές ταινίες και τις μοιράζομαι με εσάς για να μη νιώθετε άσχημα ( επιμένω , κάτι μου έδωσαν με πολλές παρενέργειες ).

Είναι και οι 2 του ίδιου σκηνοθέτη , του Μ. Κακογιάννη . "Στέλλα" και "Κυριακάτικο ξύπνημα" .

 

At 20/3/07 01:27, Blogger aura voluptas

@ Librofilo : Τι να πω για τη μουσική ? Μάντης είστε ?Ενθουσιασμένη ! Σας ευχαριστώ και πάλι για τη φιλοξενία .

Ακεφιές και εκλείψεις ηλιακές και αυχενικά σύνδρομα ( δικό μου το τελευταίο ) πάνε μαζί , δεν το ξέρατε ? Κι εγώ ψάχνω την έμπνευση απόψε και δεν τη βρίσκω .

Έχετε δείξει ότι είστε ένας σοβαρός άνθρωπος και όχι σοβαροφανής , με μεγάλη αίσθηση του χιούμορ και γι'αυτό ανέχεσθε τα σχόλια μας πολλές φορές .

Δε θα διώξετε κανέναν , μη φοβάστε . Ίσα - ίσα που θα έρθουν κι άλλοι . Που πέρα απ'όλα αγαπούν το βιβλίο .

And by the way μου έλειψαν τα βιβλία σας ... Ανυπομονώ για το επόμενο ποστ ! :-)))

 

At 20/3/07 09:56, Anonymous Ανώνυμος

...μα τι εγινε εδω, εχω μπερδευτει εντελως... aura film στου libro, aura films στου μαμαλουκα, ....aura films παντου!!!

...ασε που πηγα να διαβασω τι εγινε το ΣΚ και εχασα τον μπουσουλα....

btw, last tango και room with a view απο τις πολυ αγαπημενες...

 

At 20/3/07 12:54, Blogger Librofilo

@Nuwanda>Aura εδώ,aura εκεί..Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να κάνει μπλογκ,έτσι δεν είναι?

 

At 20/3/07 12:56, Blogger Librofilo

@Aura voluptas>Έρχεται σήμερα το "βιβλιοφιλικό" ποστ,να ξαναγυρίσουμε στους ρυθμούς μας,διότι αποσυντονιστήκαμε..Ευτυχής σύμπτωσις αυτή με το κομμάτι των Gotan Project.

 

At 21/3/07 00:11, Blogger aura voluptas

Δεν μπορώ να μην απαντήσω στον Nuwanda ! Δεν μπορώ να μην απαντήσω στον Nuwanda !

Sweetieeee σ'ευχαριστώ !!

Είχα κι εγώ τα 15 minutes που μου αναλογούν , μπροστά βέβαια στη δική σας διασημότητα δεν πιάνουν μία . :-)))

Πίσω στα βιβλιοφιλικά μας τώρα να συνέλθουμε και λίγο !

 

At 24/3/07 16:00, Anonymous Ανώνυμος

aura
σαν να διαβάζω εμένα, στα περισσότερα! (ποτέ δεν μπορούν να χωρέσουν τόσες εικόνες και επιλογές μας σε λίγες λέξεις!)

το damage δεν το ξέρω καθόλου...

 

At 25/3/07 00:24, Blogger aura voluptas

Άργησα αλλά σε εντόπισα Αλεξάνδρα ! Κάλλιο αργά παρά ποτέ . :-)))

Λίγες λέξεις ? Moi ? Είσαι ευγενικός άνθρωπος , δε λέω ...

Το "Damage" καλύτερα που δεν το ξέρεις διότι ανήκεις στο club των νυμφευμένων και αυτή η ταινία είναι πολύ Βαρθολομαίος-style και ακατάλληλη για παντρεμένους :-))) . Κάποια στιγμή θα την πετύχεις στην τηλεόραση σίγουρα , μην πεις μόνο ότι δεν σε προειδοποίησα , ok ?

Σ'ευχαριστώ πολύ-πολύ !!!

 

At 25/3/07 12:32, Blogger Librofilo

@Αλεξάνδρα>Στην Ελλάδα παίχτηκε ως "ΜΟΙΡΑΙΟ ΠΑΘΟΣ",μπορεί έτσι να το θυμάσαι...

 

At 25/3/07 19:21, Anonymous Ανώνυμος

librofilo,
ναι, πράγματι... το έχω δει, είχες δίκιο. :)

 

Δημοσίευση σχολίου

~ back home