Τετάρτη, Αυγούστου 02, 2006
posted by Librofilo at Τετάρτη, Αυγούστου 02, 2006 | Permalink
Αναγνώσεις διακοπών
Το διάβασμα στην παραλία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες μου απολαύσεις.Είτε με χτυπάει αλύπητα ο ήλιος,είτε είμαι κάτω από ομπρέλλα,μπορώ να διαβάζω ώρες.Δεν συμφωνώ με την ιδέα που πλασάρεται τα τελευταία χρόνια από τα μήντια περί "καλοκαιρινών αναγνωσμάτων".Σαν μαρκετίστικο κόλπο είναι έξυπνο και φαντάζομαι ότι πιάνει σ'αυτούς που διαβάζουν 1-2 βιβλία τον χρόνο,ουσιαστικά όμως ως πρόταση δεν στέκει.
Τα 2-3 τελευταία χρόνια το σύστημα που ακολουθώ είναι να αφήνω για τις διακοπές μου τα πιό ογκώδη βιβλία που έχω αγοράσει τους μήνες που πέρασαν και με περιμένουν να τα διαβάσω.Ο λόγος πολύ απλός (και καθόλου "φυσιολογικός"),με πιάνει πανικός όταν αργώ να τελειώσω ένα βιβλίο (πέραν των 3-4 ημερών παθαίνω παράκρουση),και βλέπω να με περιμένουν τα υπόλοιπα στα ράφια.Γι'αυτό λοιπόν αφήνω τα "τούβλα" για το καλοκαίρι που έχω περισσότερο χρόνο.
Ακολουθώντας το δόγμα αυτό,τις 10 ημέρες που πέρασα σε Φολέγανδρο και Μήλο (παρεπιπτόντως η Φολέγανδρος είναι εξαιρετική και η Μήλος μετριότατη,αλλά με τρομερές παραλίες),διάβασα μερικά μυθιστορήματα που τα είχα αγοράσει εδώ και καιρό,αυτά είναι:

Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ της E.Kostova (60).Χορταστικό μυθιστόρημα γιά τον θρύλο του Δράκουλα,ουσιαστικά μέτριο αλλά διαβαστερό.Οι ιστορίες με βρυκόλακες μου αρέσουν πολύ (εντάξει γιατρέ μου,το ξέρω δεν πρέπει να μου ξεφεύγουν αυτά...)και ο ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ του B.Stoker είναι κατά την άποψη μου κορυφαίο βιβλίο,οπότε βρήκα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την ιστορία που αναπτύσσει η Κόστοβα.Το μυθιστόρημα αν δεν έγερνε προς τις ευκολίες ενός best seller θα είχε αξία-όσο το προχωράς νιώθεις ότι μοιάζει σαν να βγήκε από "εργαστήριο δημιουργικής γραφής" και έτσι χάνει σε συναίσθημα,κρίμα.

ΚΙ'ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΑΣ ΓΙΝΕΙ του P.Roth (70).Ιδιαίτερα ογκώδες το πρώτο ουσιαστικά μυθιστόρημα του Roth που είναι από τους αγαπημένους μου συγγραφείς.Μυθιστόρημα αυτογνωσίας,αρκετά φλύαρο και στατικό αλλά η γραφή του Roth είναι εξαίσια.Το βιβλίο το έγραψε την δεκαετία του 50,αλλά είναι πολύ σύγχρονο και αυτό αποδεικνύει την αξία του,πιστεύω ότι η τριλογία του Ζούκερμαν είναι πολύ καλύτερη,αλλά όποιου του αρέσει ο Roth πιστεύω ότι θα περάσει καλά με το συγκεκριμένο.

Η ΑΠΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ του Δ.ΜΑΜΑΛΟΥΚΑ (68).Πολύ ωραία ιστορία και ενδιαφέρουσα πλοκή.Ο φίλτατος Δημήτρης γράφει πολύ καλά,οι επιρροές από Highsmith είναι ορατές αλλά τις αξιοποιεί με ωραίο τρόπο και έχει χιούμορ.Νομίζω ότι έδωσε πολλή σημασία στην δράση και άφησε στην άκρη την ψυχολογική ανάπτυξη των χαρακτήρων τού μυθιστορήματος του.Κινούμενος γεωγραφικά σε χώρους που τους γνωρίζει καλά (Ν.Ιταλία και Ιόνια νησιά),προσφέρει ένα "κοσμοπολίτικο" αστυνομικό μυθιστόρημα που δεν το αφήνεις από τα χέρια σου και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα του είδους.

And the Oscar goes to :

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΥΛΙ του Χαρούκι Μουρακάμι (92).Τι υπέροχο βιβλίο,τι αριστούργημα...Περίπου 900 σελίδες που κυλάνε σαν νερό σε ένα μυθιστόρημα "μπάμπουσκα",που η μία ιστορία σε οδηγεί σε μία άλλη,που σε οδηγεί σε άλλη.Εκεί που θεωρείς ότι το βιβλίο θα μιλήσει γιά τις ανθρώπινες σχέσεις (σε μια κατ'εξοχήν αποξενωμένη κοινωνία όπως είναι η σύγχρονη Ιαπωνία),οδηγείσαι στον Ρωσο-Ιαπωνικό πόλεμο,στην προπολεμική κατεχόμενη από την Ιαπωνία Ματζουρία,σε απίστευτα βίαια βασανιστήρια μέσα στην έρημο,από εκεί σε πολιτικές ίντριγκες,σε μεταφυσικές καταστάσεις,σε περιγραφή ονείρων-όλα στη συσκευασία του ενός.
Στην πραγματικότητα είναι αδύνατο να περιγράψεις και να μιλήσεις γι'αυτό το μυθιστόρημα.Ο Μουρακάμι λες και συνόψισε σε ένα βιβλίο όλη την Δυτική και την Ανατολική φιλοσοφία μαζί,όπου τα περισσότερα από τα ερωτήματα που ανακύπτουν από την ανάγνωση μένουν αναπάντητα και οι γρίφοι δεν λύνονται ποτέ.
Το διάβασμα του Κουρδιστού Πουλιού είναι μια συγκλονιστική εμπειρία,διότι το βιβλίο σε ακολουθεί (ακόμα και)κατά την διάρκεια των ωρών που δεν το διαβάζεις.Το αφήνεις και κάνεις κάτι άλλο και τρέχεις να το ξαναπιάσεις να διαβάσεις παρακάτω-και παρακάτω-και παρακάτω.Είναι από τις ελάχιστες φορές στην ζωή μου που μου έχει συμβεί αυτό,φαντάζομαι δε ότι η εμπειρία της ανάγνωσης αυτού του πραγματικού αριστουργήματος θα ήταν μεγαλύτερη εάν η μετάφραση είχε γίνει από τα Ιαπωνικά και όχι από τα Αγγλικά.
 



12 Comments:


At 3/8/06 11:18, Anonymous Ανώνυμος

Welcome back αγαπητε Librofile,

διαβάσατε παρα πολλες σελιδες οφειλω να ομολογησω...
για το Κουρδιστο Πουλι με πεισατε να το διαβασω.

Καλη συνεχεια!

 

At 3/8/06 11:38, Blogger Librofilo

Ευχαριστώ συνοδοιπόρε.Να το πάρετε-δύσκολα συστήνω βιβλιο τόσο ανεπιφύλακτα.

 

At 3/8/06 13:00, Blogger mamaloukas

Έλα, καλή επιστροφή. σ' ευχαριστώ που διάβασες το βιβλίο μου.
θα τα πούμε.

 

At 3/8/06 14:15, Anonymous Ανώνυμος

Σας ανακάλυψα τυχαία. Σαν όαση μου φαίνεται αυτό εδώ το blog, με εσάς librofile και με όλους τους τακτικούς σας επισκέπτες. Και ξεδιψώ λίγο εδώ μαζί σας αυτή την ακόρεστη δίψα μου για τα βιβλία, και χαίρομαι που βρίσκω κι άλλους που διψούν το ίδιο και τους αρέσει :-))

 

At 3/8/06 16:31, Blogger scalidi

Ουφ! ευτυχώς δεν θα χρειαστεί ο Δημήτρης να βγάλει λόγο για το όσκαρ...και θα ευχαριστούσε δεν ξέρω κι εγώ ποιον :)))
Μ' αρέσει να διαβάζω, λιβροφίλε μου, την άποψή σας για βιβλία που δεν έχω προλάβει να διαβάσω εγώ. καλή συνέχεια στις αναγνώσεις σας. κι εγώ έχω υπάρξει αυτό το διάστημα αρκούντως "παραγωγική" από διαβάσματα. μετά τις 15 αυγούστου θα αρχίσω τη σχετική ενημέρωση...

 

At 3/8/06 16:38, Blogger Librofilo

@kapa18>Σας ευχαριστώ γιά την επίσκεψη.Είναι πολύ αναζωογονητικό να συναντάς ανθρώπους που μοιράζονται τα ίδια πάθη μ'εσένα.

 

At 3/8/06 16:40, Blogger Librofilo

@scalidi>Σ'ευχαριστώ γιά τα καλά σου λόγια γιά αλλη μιά φορά.Καλές αναγνώσεις

 

At 7/8/06 00:25, Blogger celsius33

POly xarika , pou yparxoun anthrwpoi pou moirazontai to zwwdes kai yparxiako pathos gia to diavasma , me epeises na paw na agorasw to Kourdisto pouli , efxaristw kai tha episkeftomai th selida sou , http://celsius32.blogspot.com

 

At 8/8/06 11:30, Anonymous Ανώνυμος

Thanks για το Κουρδιστο Πουλί φίλε. Καταπληκτικο!

I owe you one... :)

 

At 11/8/06 18:36, Anonymous Ανώνυμος

Mονο και μόνο σαν τίτλος είναι πολυ ελκυστικός.Μιλω για το κουρδιστό πουλι.Και παρόλο που οι 900 σελίδες ακούγονται απαγορευτικές,με πείσατε και μένα να το βάλω στην λίστα των βιβλίων που θέλω να αγοράσω.

 

At 16/8/06 12:05, Blogger Librofilo

celsius32>Σ'ευχαριστώ.
nuwanda>Χαίρομαι που σου άρεσε..
regina>Οι 900 σελίδες φαίνονται λίγες διότι είναι απολαυστικότατο.Πάρτε το και θα με θυμηθείτε.

 

At 15/9/06 11:34, Anonymous Ανώνυμος

Poli kalo biblio,sigoura. To diabazo kai ego tora kai exo meinei anabdos. Einai auto pou les...to afineis kai to anazitas amesos. trexeis na to ksanapiaseis kai den xortaineis na to diabazeis.

 

Δημοσίευση σχολίου

~ back home