Κυριακή, Ιουνίου 25, 2006
posted by Librofilo at Κυριακή, Ιουνίου 25, 2006 | Permalink
Το γράμμα Α της Βιβλιοθήκης μου
Πολλές φορές αφαιρούμαι κοιτάζοντας την βιβλιοθήκη που έχω στο σαλόνι μου.Είναι η "μεγάλη" βιβλιοθήκη (διαστάσεις 3,70 πλάτος Χ 2.80 ύψος,περίπου 1500 τίτλοι)του σπιτιού μου και περιέχει μόνο ξένη(κυρίως μεταφρασμένη) λογοτεχνία.Υπάρχει και μία μικρότερων διαστάσεων στο δωμάτιο που χρησιμοποιώ για γραφείο,στην οποία έχω Ελληνική λογοτεχνία (περίπου 450 τίτλους),Φιλοσοφία,Πολιτικά βιβλία,Ιστορία (500 τίτλοι περίπου).Υπάρχουν και διάφορα ράφια σκορπισμένα είτε στο γραφείο είτε στην κρεββατοκάμαρα με βιβλία για σινεμα,θέατρο,αρχαία Ελλ.γραμματεία κλπ.

Εγώ όμως ξεχνιέμαι όταν κάθομαι μπροστα στην κύρια βιβλιοθήκη...Χαϊδεύω τα βιβλία,παίρνω κάποιο και προσπαθώ να θυμηθώ τα συναισθήματά μου όταν το διάβαζα,πότε το αγόρασα-τι μ'άρεσε τότε.Μιά απ'αυτές τι μέρες είχα κολλήσει κοιτάζοντας από τον καναπέ το γράμμα Α...Μου έκανε εντύπωση το πόσους "άγνωστους" συγγραφείς έχω μαζέψει εκεί.Εάν εξαιρέσουμε τις Ανθολογίες (είναι καμμιά δεκαριά με καλύτερη την Norton's anthology of English Literature) και τους πιό γνωστούς J.Austin,P.Auster,W.Allen,I.Allende,E.Ambler,M.Atwood,J.Amado,I.Andric,G.Apolinaire και M.Amis όπως και κάποιους που βγήκαν στα Ελληνικά τα τελευταία χρόνια , P.Ackroyd,L.Adreyev,M.Ali,D.Albahari ,στο γράμμα Α υπάρχουν οι εξής "γνωστοί-άγνωστοι":
A.J.ABBOTT "ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ ΤΟΥ ΚΗΤΟΥΣ"-εκδ.ΟΔΥΣΣΕΑΣ ,1982.Συγκλονιστική αυτοβιογραφία ενός κατάδικου με πολύ ωραία εισαγωγή του N.Mailer
B.C.ALEGRIA "ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΦΙΔΙ"-Βίπερ,1972.Πρέπει να το αγόρασα στα μέσα της δεκαετίας του 70.Περού,αγρότες ινδιανοι στις όχθες του ποταμού Μαραντόν,η ιστορία μιάς οικογένειας μέσα από τα μάτια ενός γέρου άνδρα.
Γ.L.Aragon "ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ"-εκδ.ΟΔΥΣΣΕΑΣ 1978 (πρεπει να το επανέκδωσε πρόσφατα).Βιβλίο που σημάδεψε τα μετεφηβικά μου χρόνια.Έξοχη τοιχογραφία της προ του Α Παγκόσμιου πολέμου εποχής.
Δ.M.A.ASTURIAS "Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ"-εκδ.ΠΛΕΘΡΟΝ,1986.Πολύ καλό δείγμα ΛατινοΑμερικάνικης προπολεμικής λογοτεχνίας.Βιβλίο που σημάδεψε τον Μάρκες.
Ε.D.ALLISSON "ΤΟ ΜΠΑΣΤΑΡΔΟ"-εκδ.ΟΔΥΣΣΕΑΣ 1994.Εκπληκτικό μυθιστόρημα του Αμερικάνικου Νότου.Υπέροχη γλώσσα,απίστευτα σκληρό,ένας θηλυκός Faulkner.Έχει γυριστεί σε ταινία με σκηνοθ.της A.Huston η οποία δεν προβλήθηκε ποτέ.Ένα από τα καλύτερα βιβλία που έχω διαβάσει.
ΣΤ.D.ARES "ΠΟΠΕΡ-Η ΠΑΤΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ"-εκδ.ΛΑΓΟΥΔΕΡΑ 2000. Έπεσε τυχαία στα χέρια μου (μάλλον στο παζάρι του βιβλίου στην Κλαυθμώνος) και είναι μεγαλειώδες.Η αληθινή περιπέτεια ενός σαλεμένου τυχοδιώκτη στα τέλη του 19ου αιώνα ο οποίος προσπαθεί να ιδρύσει κράτος στην Παταγωνία.
Ζ.Δύο βιβλία του Μπ.Ατσάγα (πως γράφεται με Λατινική γραφή άραγε?)"ΕΚΕΙΝΟΙ ΟΙ ΟΥΡΑΝΟΙ" και "ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΟΝΟΣ"-εκδ.ΕΚΚΡΕΜΕΣ 1996&1994 αντίστοιχα.Απίστευτος Βάσκος συγγραφέας του οποίου το καλύτερο βιβλίο θεωρείται το "ΟΜΠΑΜΠΑΚΟΑΚ",εχει κυκλοφορήσει στα Ελληνικά,δεν μπορώ να το βρώ...

Λατρεύω την βιβλιοθήκη μου,τώρα που την κοιτάζω πάλι σκέφτομαι πόση μοναξιά θα αισθάνεται ο Zamyatin εκεί ψηλά στις εσχατιές του Ζ...
 



44 Comments:


At 25/6/06 19:36, Blogger Αθήναιος

Γράφουμε και εμείς κανένα μπλαζέ πότε-πότε κ το κάνουν ανατολικό ζήτημα " αι γυναίκαι". Μέχρι κ φαλλοκράτη με λένε. Για να δούμε τί θα πουν γιαυτό το ποστ!

Πολύ ωραίο ποστ!

" Έτσι μιλώ για σένα κ για μένα" λέει ο Ελύτης.

Μπορεί να το απαγγείλετε στη βιβλιοθήκη σας, την επόμενη φορά που θα καθίσετε στον καναπέ, απέναντί της.

Το ψιθυρίζω κ εγώ περιπαθώς στην κουζίνα μου κάθε που μπαίνω για να μαγειρέψω.

" Έτσι μιλώ για σένα κ για μένα..."

 

At 25/6/06 19:36, Blogger Αθήναιος

Κ μόλις μου δώσατε κ μία ιδέα για ένα ποστάκι.

 

At 25/6/06 21:33, Blogger Librofilo

@οιδίπα>Σωστή γιά άλλη μιά φορά.Μήπως τον έχετε διαβάσει κιόλας?Πάντως κερδίζετε 1 post αφιερωμένο σ'εσάς λίαν συντόμως.

 

At 25/6/06 21:36, Blogger Librofilo

@Αθήναιε>Ψωνάρα θα με πούνε το ξέρω.Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που θα τ'ακούσω (μπορεί και να μ'αρέσει).Μπορεί να με σώσει όμως ο πρότερος έντιμος βίος.Επίσης όπως αφήνω να φανεί στο τέλος,θα υπάρχει και sequel...Αναμένω το ποστάκι και ευχαριστώ.

 

At 25/6/06 22:56, Blogger Αθήναιος

Η έννοια του πρότερου έντιμου βίου δεν υφίσταται αγαπητέ μου.Κ βέβαια σας αρέσει να σας λένε ψωνιο εκτός αν για άλλη μια φορά, κρίνω εξ'ιδίων τα αλλότρια. :-)

Για να επιστρέψω στο κείμενο, δεν έχω διαβάσει κανένα από τα βιβλία που αναφέρετε. Η δε Οιδίπα βρίσκεται πάντοτε τουλάχιστον ένα βήμα μπροστά από μένα στο διάβασμα. Κ αυτό φυσικά για μένα είναι χαρά αν κ μέχρι τώρα είχα να παλεύω με τη λίστα της Οιδίπας,με την οποία εξορμούμε πότε-πότε μαζί στην "Πολιτεία" για βιβλία αν κ μου κάνει απιστίες τώρα τελευταία.Δεν πειράζει, κάνω υπομονή αφού υπηρετεί την πατρίδα δια της εξειδίκευσής της στην υψηλή τεχνολογία.

Τώρα έχω κ τη δικιά σας λίστα κ αυτό μου προκαλεί χαρά αλλά κ λύπη γιατί διαπιστώνω πως ποτέ μου δεν θα έχω διαβάσει αρκετά...

 

At 26/6/06 00:09, Anonymous Ανώνυμος

Και πάνω που θα ρωτούσα:Που είναι οι λίστες που μας υποσχεθήκατε οεο?Ελπίζω να ακολουθήσουν κι άλλες περισσότερο θεματικές.

΄Οσο για το post...όχι δε θα σας αποκαλέσω ψώνιο η'κάτι άλλο.΄Ολοι οι άνθρωποι έχουμε αδυναμίες.Απλά τα''αιώνια παιδιά'' τις φανερώνουν πιο εύκολα.Άλλος ''χτίζει'' τους μυς του,άλλος γυαλίζει μετά μανίας το αμάξι του,άλλος ηδονίζεται με την κουζίνα του κι άλλος χαϊδεύει τα βιβλία του(χαμόγελο συγκατάβασης)...Περί ορέξεως...΄

Αυτο το blog όμως ειναι μονο για το βιβλιο n'est pas?Δίνεται κίνητρο για την αναζήτηση τους.Καλό αυτό.Τo be continued λοιπον...

 

At 26/6/06 08:45, Blogger Librofilo

@aura>Ευχαριστώ για την επίσκεψή σας.Θα έρθουν και άλλες λίστες,καλά να είμαστε...

 

At 26/6/06 08:53, Blogger Librofilo

@Αθήναιε>Το ότι δεν έχω διαβάσει ή δεν διαβάζω αρκετά με κυνηγάει συνέχεια.Οπότε δεν είστε μόνος,θεωρώ δε ότι αυτός είναι ο εφιάλτης κάθε βιβλιόφιλου.

 

At 26/6/06 10:28, Anonymous Ανώνυμος

poly wraio post!

epitelous, kapoios grafei anoixta gia ena thema fetix!! :)

se katanow apolyta agapite librofilo, to idio aisthanomai kai egw mprosta stin diki moy vivliothiki...dystyxws omws ta ypoloipa meli tis oikogeneias den noiwthoun to idio!!

 

At 26/6/06 12:00, Blogger Ladychill

Αγαπητέ Librofilo μου φαίνεται οτι οι περισσότεροι που διαβάζουμε τα κείμενά σας μοιραζόμαστε απενοχοποιημένα το ίδιο φετίχ: τα βιβλία.

Δεν ξέρω αν συμβαίνει και σε εσάς αλλά εγώ όταν θα πάω πρώτη φορά σε κάποιο σπίτι το πρώτο πράγμα που ψάχνω διακριτικά με το βλέμμα μου είναι η βιβλιοθήκη. Χαζεύω τα βιβλία των ανθρώπων κάνοντας ένα ιδιότυπο προσωπικό ψυχογράφημα.

Από τα βιβλία κάποιου καταλαβαίνει κανείς πάνω κάτω με τι έχει να κάνει.

Δυστυχώς τα βιβλία του Α που αναφέρετε δεν τα έχω διαβάσει (μερικά ούτε καν ακούσει), οπότε για μένα τουλάχιστον παραμένετε ακόμα μυστήριο... :)

Καλημέρα και καλή βδομάδα!

 

At 26/6/06 13:53, Blogger mamaloukas

Librofilo
ladychill

μοιράζομαι το ίδιο πάθος κι έχω τα βιβλία σπαρμένα σε όλο το σπίτι + το πετρικό μου + εξοχικά + αποθήκη και πάλι δε χωράνε. ιταλικά, ελληνικά, παλαιά, βίπερ, bell κτλ.

το μυθιστόρημα που δουλεύω τώρα θα είναι ένα βιβλιοφιλικό θρίλερ και θα χει θέμα μια χαμένη βιβλιοθήκη.

librofilo σου επισημαίνω, αλλά είμαι σίγουρος ότι τον γνωρίζεις τον Μπομπ Τρέιβεν
γνωστός από το αριστούργημα ο θησαυρός της Σιέρα Μάδρε (ταινία από τον Τζον Χιούστον) έχει γράψει και άλλα μεταφρασμένα όσο και μετάφραστα στα ελληνικά
το πλοίο των νεκρών (βίπερ και Αλεξάνδρεια πρόσφατα)

Η επανάσταση των κρεμασμένων (βίπερ)

Το γεφύρι στη ζούγκλα(;) (αμετάφραστο απ' όσο ξέρω) το έχω στα ιταλικά με τίτλο
Il ponte nella jungla

Όλα άπαιχτα μυθιστορήματα περιπέτειας με κοινωνικές όσο ακι υπαρξιακές προεκτάσεις.
η ίδια η ζωή του τρέιβεν είανι ένα μυστήριο
κάποτε ετοίμαζα ένα άρθρο γαι' αυτόν αλλα΄δεν κατάφερα ποτέ αν το ολοκληρωσω
χαιρετισμούς
όλα σου τα ποστ είανι πολύ ενδιαφέροντα

 

At 26/6/06 14:50, Blogger scalidi

Ωραία η ιδέα σου, Librofilo, για τη βιβλιοθήκη. Μ' αρέσει που εξελίσσεται έτσι όμορφα και φυσικά το μπλογκ σου με φρέσκιες ιδέες

 

At 26/6/06 15:36, Blogger Librofilo

@Scalidi>Αγαπητή καλωσόρισες,πως πέρασες στις διακοπές σου??Σ'ευχαριστώ για το σχόλιο.

 

At 26/6/06 15:59, Blogger scalidi

Σχεδόν μαγικά... Από διάβασμα το είχα ρίξει στον Κούντερα, αν και μαζί μου είχα πάρει ένα σωρό άλλα βιβλία. άφησα να με οδηγήσει η αναγνωστική τύχη της βιβλιοθήκης που βρίσκονταν στο υπέροχο σπίτι που με φιλοξένησε

 

At 26/6/06 16:44, Blogger Librofilo

@nuwanda>Ευχαριστώ γιά την επίσκεψη σας,μου έδωσε τη δυνατότητα να περιπλανηθώ κι'εγώ με τη σειρά μου στο πολυ ενδιαφέρον blog σας.Αν ξέρατε τι αγώνες έχω κάνει εγώ με τα μέλη της δικιάς μου οικογένειας,μικρότερος γιά το που πετάω τα λεφτά μου,τώρα που έχω την οινομική άνεση να κάνω όποια τρέλλα επιθυμώ ακούω γκρίνιες τύπου,που θα τα βάλουμε όλ'αυτά,όλο διαβάζεις και δεν μας μιλάς-είμαι σίγουρος ότι τα έχετε ακούσει κι'εσείς.Σ'όποιον αρέσουμε λοιπόν,έτσι??

 

At 26/6/06 16:49, Blogger Librofilo

@ladychill>Ευχαριστώ για το σχόλιο σας.Το ίδιο κάνω κι'εγώ με τα σπίτια που επισκέπτομαι,μόνο που το θεωρώ λίγο άδικο γιατί ποτέ δεν ξέρει κανείς τι γίνεται μέσα σε κάθε σπίτι.Μυστήριο ??Εάν διαβάσετε προσεκτικά το προφίλ μου θα καταλάβετε πολλά.Και παλι σας ευχαριστώ

 

At 26/6/06 19:36, Blogger Αθήναιος

Κ άλλο μπλογκ για το βιβλίο! Το βρίσκω καταπληκτικό! Κ απ΄ό,τι ειδα φιλοξενείτε κ κριτικές βιβλίων τρίτων. Νομίζω πως θα σας εκμεταλευτώ nuwanda. :-)

Librofilo, μόλις γλυτώσατε!

 

At 26/6/06 20:11, Blogger Librofilo

@mamaloukas>Αγαπητέ περίμενα να πάω σπίτι για να τσεκάρω ότι εκτός των βιβλίων του Traven που αναφέρετε (εκτός του Ιταλικού),κατέχω και ΤΟ ΛΕΥΚΟ ΡΟΔΟ που έβγαλε η Αλεξάνδρεια το 1990.Μου δώσατε μία ιδέα για ένα post γιά τον υπέροχο,μυστηριώδη Κο Traven.Μιά μικρή επισήμανση,το μικρό του όνομα δεν ήταν Μπομπ,ουδείς γνωρίζει τι σημαίνει το Β.Το δε Traven ήταν ψευδώνυμο.Περισσότερα στο post μου.Θα ουρλιάξω από χαρά που μου τον θυμήσατε,σας ευχαριστώ.

 

At 26/6/06 20:19, Blogger Librofilo

@nuwanda>Αντιλαμβάνομαι πλήρως τι εννοείτε..Σας συστήνω να δείτε την (μετριότατη)ταινία του Πολάνσκι Η 9η ΠΥΛΗ,για να πάρετε ιδέες για την ιδανική βιβλιοθήκη.Εμένα το πρότυπο μου είναι η βιβλιοθήκη του Βρεττανικού μουσείου.Νάστε καλά

 

At 27/6/06 01:04, Blogger Ελένη

Αχ κύριε Librofilε μου. Τέλειο ποστ! Συγκινήθηκα γιατί έτσι ακριβώς αισθάνομαι και εγώ όταν κοιτάω τις ντουλάπες με τα παπούτσια μου!

Τα έχω και εγώ κατά αλφαβητική σειρά, ανά σχεδιαστή. Θα νομίσετε ότι υπερτερεί το γράμμα Μ for Manholos. Nope! Το γράμμα που υπερτερεί είναι το F for Ferragamo.

Αγόρασα προχθές κάτι πεδιλάκια με φτερά μούρλια, τώρα βαριέμαι να τα φωτογραφήσω αλλά επιφυλάσσομαι.

Άχ κύριε Librofilε μου, μην αφήσετε να σας χαλάσουν αυτό το τέλειο μπλογκ οι σοβαροφανείς γιατί θα βγω στην κεντρική πλατεία του μπλογκοχωριού και θα κάψω κανένα σουτιέν, να εξηγούμαστε.

 

At 27/6/06 10:55, Blogger mamaloukas

Ψάχνω ό,τι έχω συγκεντρώσει για τον τρέιβεν και το στέλνω ώστε να σας βοηθήσω μ' οποιοδήποτε τρόπο. εντός της ημέρας.

 

At 27/6/06 11:14, Blogger mamaloukas

librofilo
τα περί Τρέιβεν σας τα έστειλα με μέιλ

librofilo + υπόλοιποι εραστές των βιβλιοθηκών και των βιβλίων

Αξίωμα: Αν αγαπάς παθιασμένα τα βιβλία σου πότε δεν θα μπορεσεις να τα χαρείς όλα.
όσο χώρο κι αν διαθέτεις εκείνα θα είναι πάντα περισσότερα

 

At 27/6/06 12:24, Anonymous Ανώνυμος

Το αξίωμα του mamalouka ειναι εκπληκτικο. Καθε φορα που βλεπω τη βιβλιοθηκη μου με πιανει καταθλιψη για οσε δεν θα μπορεσω ποτε να διαβασω. Η κόρη μου απο την αλλη πλευρα ειναι πανευτυχης κάθε βραδυ γιατί κοιτάει τη βιβλιοθήκη της με τα παραμυθια της για να διαλεξει τι θα διαβάσουμε και πιστεύει ότι έχει πολλα. Τα καινούρια της προκαλούν μεγάλη χαρά γιατί δεν έχει εικόνα πόσα ακόμη υπάρχουν. Ωραια να εισαι παιδι καποιες φορές. Συγνώμη αν σας κούρασα. Και πάλι μου δώσατε ιδέες αν και δεν έχω προλάβει να διάβασω τις προηγούμενες.
Kate

 

At 27/6/06 15:25, Blogger Librofilo

@ελενη>Γιατί τα Manohlo's είναι στο Μ και όχι στο Β??Το βρίσκω λάθος...

 

At 27/6/06 19:52, Blogger Ελένη

Όταν λέμε Manholos, όλοι γνωρίζουν ότι μιλάμε για τα εξαντρίκ δημιουργήματα του κυρίου Blahnik. Όπως όταν λέμε Ντόρα όλοι ξέρουν σε ποια κυρία αναφερόμαστε για να μην αναφέρω το ότι όταν στη μπλογκόσφαιρα λέμε Ελένη δε χρειαζόμαστε περαιτέρω διευκρινίσεις... 8-)

Κύριε nuwanda, βρίσκω την πρωήν σύζυγό σας πολύ-πολύ σωστή.

 

At 27/6/06 20:59, Blogger Librofilo

@ελενη>Τι αυτοπεποίθηση..Δηλώνω οπαδός σας φανατικός.

 

At 27/6/06 21:02, Blogger Librofilo

@kate>Είσθε πολυ καλή,ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

 

At 28/6/06 13:36, Blogger scalidi

Εμένα πάλι τα βιβλία μου -τα περισσότερα- έχουν μόνο την ημερομηνία της αγοράς τους σε ένα εσώφυλλο, για να μου θυμίζουν την εποχή που τα διάβαζα. Απεχθάνομαι τις σημειώσεις, τις υπογραμμίσεις, τα τσαλακώματα. θέλω να τα βλέπω σαν ανέγγιχτα και όποια στιγμή τα ξαναπιάσω στα χέρια μου να έχουν κάτι καινούριο να μου πουν. με συγκινούν βαθύτατα μόνο τα σημεία που ανοίγουν μόνα τους τα βιβλία, λόγω της επίμονης στάσης σε κείνες τις σελίδες. λατρεύω το άρωμά τους, το καθένα έχει το δικό του και δεν διστάζω στο πιο πολυσύχναστο μεγαλοβιβλιοπωλείο με πολύ κόσμο γύρω να τα ανοίγω και να τα μυρίζω πριν τα πάρω. έχω αγοράσει βιβλίο γιατί μύριζε υπέροχα σε μένα. Φετίχ κι αυτό!

 

At 28/6/06 23:07, Blogger Αθήναιος

κ. Σταμάτη τώρα είδα το σχόλιό σας.Σε αυτό το θέμα έχω αναφερθεί σε αυτό το ποστ μου. Έχω καννιβαλική σχέση με την κουζίνα κ όπως όλοι οι κανίβαλοι έχω ένα μεγάλο σεβασμό στην πρώτη ύλη αλλά υπάρχει για να αναμετρηθούν μαζί μου κ εν τέλει να μου υποταχθεί.

 

At 29/6/06 15:30, Blogger Librofilo

@alexi stamati+@scalidi>Σας ευχαριστώ αμφότερους γιά τα σχόλιά σας.Θεωρώ ότι ο Borges έχει αναλύσει το θέμα "βιβλιοθήκη" καταπληκτικά.

 

At 30/6/06 00:41, Blogger Ιφιμέδεια

Αχ κύριε librofilo,

να ξέρατε πόσο διάνα χτυπήσατε με αυτό το ποστ!
Ξεκινώντας το στήσιμο ενός σπιτιού με το έτερόν μου ήμισυ το πρώτο μας μέλημα ήταν η βιβλιοθήκη.
Τελικώς παραγγείλαμε δύο κομμάτια περίπου 2x2 μ.
Δεν πιστεύω ότι θα αρκέσουν, αλλά είναι μια καλή αρχή για τα "καλά" μας βιβλία. Τα υπόλοιπα θα μπουν σε άλλο δωμάτιο.

Δεν φαντάζεστε τι αγωνία έχω να δω πώς θα είναι τελικά οι δύο αυτές βιβλιοθήκες στο σπίτι! Συνέχεια αυτό σκέφτομαι!

Και μια ερώτηση προς όλους τους βιβλιόφιλους:

Σας φαίνεται πολύ κακή η απέχθειά μου να δανείζω βιβλία; Δυστυχώς επειδή η ίδια τα κρατώ σε άριστη κατάσταση δεν αντέχω στη σκέψη ότι κάποιος θα τα κακοποιήσει. Από την άλλη έχω τύψεις ότι στερώ τη γνώση...

 

At 30/6/06 00:42, Blogger Ιφιμέδεια

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

 

At 30/6/06 10:32, Blogger Librofilo

@ιφιμέδεια>Καλορίζικο το καινούριο σας σπιτικό.Αντιλαμβάνομαι την αγωνία σας,μάλλον καταλαβαίνετε ότι θα είχα την ίδια κι'εγώ σε παρόμοια περίπτωση.Όσον αφορά τον προβληματισμό σας για τον δανεισμό βιβλίων,σας ενημερώνω ότι έχω σταματήσει να δανείζω βιβλία εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον.Φρικάρισα όταν συνειδητοποίησα πόσα βιβλία μου λείπανε από δανεισμούς σε περιστασιακές η μη γνωριμίες.Υπάρχουν άνθρωποι που μου ζητάνε κατά καιρούς κάτι απο την βιβλιοθήκη μου,προτιμώ να τους το αγοράζω (σαν δώρο).Δεν έχω προβλημα με την κακοποίηση των βιβλίων,εγώ ο ίδιος τα κακομεταχειρίζομαι-και αντιπαθώ τις βιβλιοθήκες με τζαμαρία(πιστεύω ότι τα φυλακίζουμε έτσι).Στερείτε γνώση?Μη μου πείτε ότι το πιστεύετε αληθινά αυτό...Ευχαριστώ γιά την επίσκεψη και το σχόλιο.

 

At 30/6/06 12:40, Blogger Αθήναιος

Δανείζω βιβλία κ δανείζομαι. Νομίζω πως το έχει πει ο Φλωμπέρ. Δεν μπορείς να φτιάξεις πραγματικά μεγάλη βιβλιοθήκη χωρίς να " κλέψεις" κ να σου κλέψουν βιβλία...θα πάρεις, θα δώσεις, θα χάσεις. Έτσι είναι.

Δεν με πειράζει τόσο το τσαλάκωμα των βιβλίων όσο το να μου επιστρέφονται με έντονη οσμή από κουζίνα, από κολώνια ξένη. Έχω πολύ ευαίσθητη μύτη κ τρελλαίνομαι όταν τα βιβλία μου επιστρέφονται με άσχετη μυρωδιά. Προκατάληψη βέβαια, γιατί έχω κ βιβλία που για κάποιο διάστημα έφεραν τη μυρωδιά αγαπημένων προσώπων κ αυτό μου άρεσε πολύ. :-)

Πάντως θέλω να πω ότι αυτή η συζήτηση σε κάποιον " έξω" θα φαινόταν εντελώς παρανοική.

 

At 30/6/06 20:01, Blogger Ιφιμέδεια

>Πάντως θέλω να πω ότι αυτή η συζήτηση σε κάποιον " έξω" θα φαινόταν εντελώς παρανοική.

Αθήναιε έχεις απόλυτο δίκιο.

Όσο περίεργο κι αν φαίνεται στον Librofilo όντως έχω τύψεις που δεν δανείζω βιβλία, αλλά δεν μπορώ να μπαίνω στη διαδικασία να τα ζητάω πίσω ή να τα βλέπω τσαλακωμένα μετά.

Όσες φορές δάνεισα χρειάστηκε να τα ζητήσω πίσω και αισθάνθηκα πολύ άσχημα. Επιπλέον ήταν κακοποιημένα. Σε μια περίπτωση με δαγκωματιές μωρού (!), σε μιά άλλη καταβρώμικο...

 

At 30/6/06 21:00, Blogger Αθήναιος

Όσες φορές δάνεισα χρειάστηκε να τα ζητήσω πίσω και αισθάνθηκα πολύ άσχημα. Επιπλέον ήταν κακοποιημένα. Σε μια περίπτωση με δαγκωματιές μωρού (!)

Δαγκωματιές μωρού;! Ε όχι! Το λέει κ ο Πάμπλο Μιράγιες στο " Καλύτερο που μπορεί να συμβεί σ'ενα κρουασάν". : Μικρά ανθρώπου τ'αποκαλεί κ τα βρίσκω μικρά ανατριχιαστικά υποκείμενα του ζωικου βασιλείου.Μάλιστα έχω κ μια ολόκληρη σειρά συνταγών στο αρχείο μου γιαυτά στο γράμμα Κάππα. Κάππα for καθικάκια.

" Καθικάκια στο φούρνο με πατάτες" είναι, τολμώ να πω η αγαπημένη μου συνταή. ;-)

 

At 30/6/06 21:30, Blogger Librofilo

Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΗ...ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΟΥ - ΤΟ ΕΝΝΟΩ ΠΛΗΡΩΣ ΑΥΤΟ..ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

 

At 30/6/06 23:23, Blogger Ιφιμέδεια

Αθήναιε,

δεν το συζητώ: θέλω τη συνταγή πάραυτα!

Δεν είναι τυχαίο που το καθικάκι που δάγκωνε βιβλία μεγάλωσε κι έγινε ανθρωπόμορφο τέρας (αγαπημένη έκφραση που δανείζομαι από τα μίντια...)

Βιβλιόφιλε,

φταίει που είσαι φιλόξενος οικοδεσπότης. Ελπίζω να μην καταχρώμαστε το χώρο σου.

 

At 1/7/06 03:36, Anonymous Ανώνυμος

Αποφάσισα να σας συγχαρώ κι εγώ ύστερα από τόσο καιρό που σας επισκέπτομαι.
Μου αρέσει το ότι δεν κάνετε κούφια επίδειξη των διαβασμάτων σας, που, προφανώς, είναι πάρα πολλά. Καθώς και το ότι δε διανθίζετε τις φράσεις σας με περίτεχνες κουβέντες. Όμως, στ' αλήθεια έχετε αλφαβητικά καταχωρισμένα τα βιβλία σας; Και ποιος τα ξεσκονίζει όλα αυτά και κάθε πότε;

 

At 1/7/06 21:14, Blogger Librofilo

@monikasilia>Αλφαβητικά τα λογοτεχνικά,θεματικά τα υπόλοιπα.Εγώ τα ξεσκονίζω,όποτε το θυμάμαι,δεν αφήνω κανένα να βάλει χέρι στη βιβλιοθήκη μου (οικογενείας συμπεριλαμβανομένης),καταλαβαίνω δε μιά ματιά εάν κάτι δεν πηγαίνει καλά.Όπως βλέπετε δεν μιλάμε για νορμάλ καταστάσεις εδώ.Σας ευχαριστώ γιά τα καλά σας λόγια.

 

At 2/7/06 04:06, Anonymous Ανώνυμος

Εγώ ευχαριστώ που μου απαντήσατε. Καταλαβαίνω απόλυτα από μη νορμάλ καταστάσεις σ' ό,τι αφορά τα βιβλία. Κι έχω προτιμήσει κι εγώ να κάνω δώρο ένα αντί να το δανείσω (και να νιώθω ότι μου λείπει), παρ' όλο που επίσης τα κακομεταχειρίζομαι. Όμως πιστεύω ότι αυτοί που συνηθίζουν να δανείζονται βιβλία, δεν τα αγαπούν, ούτε κι ενδιαφέρονται για τη γνώση. Τα έχουν μόνο για πασατέμπο. Παρεμπιπτόντως, επιτρέψτε μου να θυμήσω στο... πάνελ ένα απόσπασμα από τη Λοάνα, που νομίζω ότι ταιριάζει γάντι.
Όταν ο ήρωας βαρέθηκε πια να ακούει το ηλίθιο σχόλιο: "Τα έχετε διαβάσει όλα αυτά τα βιβλία;"
απαντούσε: "Όχι κανένα, αλλιώς γιατί να τα κρατάω εδώ;Εσείς φυλάτε τις κονσέρβες όταν τις αδειάσετε;"
Μη μου πείτε ότι δεν έχετε ακούσει κι εσείς δεκάδες φορές αυτό το σχόλιο;
Αυτά. Και επί της ουσίας, πότε με το καλό θα μας πείτε για το γράμμα Κ της βιβλιοθήκης σας;

 

At 2/7/06 10:17, Blogger Ελένη

Πάντως όποιος έχει διαβάσει μερικά βιβλία παραπάνω δεν έχει κάνει και κανένα κατόρθωμα, ούτε αποτελεί κάποια ιδιαίτερη περίπτωση για να περιφέρεται με ύφος μοιραίο και να διηγείται πόσο συνεπής εμφανίζεται ως προς το φετιχισμό του.

Σε τελευταία ανάλυση, όλοι μας ξέρουμε ότι οι φετιχιστές είναι οι χειρότεροι των εραστών.

Εξάλλου πολλοί έχουν καταβροχθίσει ποσότητες βιβλίων αλλά παρ'όλα αυτά δεν είναι σε θέση να συντάξουν ούτε 10 αράδες εις την απλή ελληνική.

Είναι αυτονόητο πως δεν αναφέρομαι σε κάποιο συγκεκριμένο σχόλιο απλά μου ήρθε διαβάζοντας όλη τη συζήτηση.

 

At 2/7/06 17:35, Blogger Librofilo

@monikasilia>Το Κ for καθικάκια είναι του "Αθήναιου",εγώ έλεγα να πάω στο Β εντός των ημερών.Ωραίο το απόσπασμα του Eco,σας ευχαριστώ.

 

At 2/7/06 17:38, Blogger Librofilo

@ελένη>Έχετε δίκιο -εύχομαι να μην υποννοείτε κάτι.

 

Δημοσίευση σχολίου

~ back home