Τρίτη, Μαΐου 09, 2006
posted by Librofilo at Τρίτη, Μαΐου 09, 2006 | Permalink
ΠΡΩΤΟ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2006
Θέλω να γράψω γιά τα βιβλία που διάβασα από την αρχή της χρονιάς.Θα χρησιμοποιήσω ένα δικό μου τρόπο βαθμολόγησης με βάση το επίπεδο απόλαυσης (0-100).Σε αυτό το πρώτο post θα μπούνε καμιά τριανταριά βιβλία με ελάχιστα σχόλια . Αργότερα μπορεί να επανέλθω σε κάποια από αυτά γιατί πραγματικά το αξίζουν.

75 - 100 Η σειρά είναι τυχαία:
ΜΗ Μ'ΑΦΗΣΕΙΣ ΠΟΤΕ (85)- ΚΑΖΟΥΟ ΙΣΙΓΚΟΥΡΟ . 'Εξοχο μυθιστόρημα,ενδιαφέρον θέμα πρωτότυπα αναπτυγμένο,δεν μπορείς να το αφήσεις απ'τα χέρια σου.
ΟΙ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ (75) - HUGO HAMILTON . Πολύ καλό,συναρπαστική αφήγηση.
ΕΝΑΣ,ΚΑΝΕΝΑΣ,ΕΚΑΤΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ (80) - ΛΟΥΪΤΖΙ ΠΙΡΑΝΤΕΛΛΟ . Μ'άρεσε πολύ.Ειρωνικό και πολύ φιλοσοφημένο.Πολύ καλή απόδοση στα Ελληνικά.
Η ΘΑΛΑΣΣΑ (85)- JOHN BANVILLE . Καταπληκτικό,αληθινή λογοτεχνία...
ΧΙΟΝΙΖΩ (75) - ΠΑΒΕΛ ΚΟΧΟΥΤ . Πολύ καλό αν και νομίζω ότι ο ΘΗΛΥΚΟΣ ΔΗΜΙΟΣ (80)ήταν πολύ καλύτερο .Πάντως ο τύπος είναι μάστορας.
Ο ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΟΥ ΜΠΕΡΖΕΡΑΚ (82) - G.SIMENON . Απόλαυση πραγματική.
ΠΕΔΡΟ ΠΑΡΑΜΟ (95) - ΧΟΥΑΝ ΡΟΥΛΦΟ . Υποκλίνομαι...Διάβαζα χρόνια γι'αυτο το αριστούργημα,πόσο επηρέασε ΜΑΡΚΕΣ,ΦΟΥΕΝΤΕΣ κλπ.Έψαχνα να το βρω και ήταν εξαντλημένο.Επιτέλους στα χέρια μου.Σε ελάχιστες σελίδες λέει πολλά.Τι γραφή,τι θέμα,τι ανάπτυξη.
ΟΡΥΞ ΚΑΙ ΚΡΕΪΚ (81)- M.ATWOOD . Πολύ καλό αναρωτιέμαι γιατί δεν είχε την επιτυχία που του άξιζε .
ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ (90)- Μ.ΚΟΡΟΜΗΛΑ . Υπέροχο,από τα καλύτερα Ελληνικά βιβλία που έχω διαβάσει.Με συγκίνησε η ιστορία του πρωταγωνιστή .Πολύ καλό γράψιμο από την κυρία Κορομηλά.
ΓΑΛΛΙΚΗ ΣΟΥΪΤΑ (85) - ΙΡΕΝ ΝΕΜΙΡΟΒΣΚΙ . Πολύ ωραία ανάπτυξη της εξόδου από το Παρίσι μετά την Γερμανική εισβολή.Περισσότερο ενδιαφέρον γιά μένα έχει βέβαια η ζωή της Νεμιρόβσκι και η ιστορία της έκδοσης του βιβλίου.
ΤΟ ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ (77)-ΓΙΑΣΜΙΝΑ ΧΑΝΤΡΑ . Μ'αρέσει ο Χάντρα .Γράφει πολύ καλά,οι ιστορίες του έχουν μεγάλο ενδιαφέρον και καταλαβαίνεις πραγματικά την Αλγερινή πραγματικότητα.
ΕΡΝΕΣΤΟ ΓΚΕΒΑΡΑ (90) - ΠΑΚΟ Ι.ΤΑΪΜΠΟ ΙΙ . Τι δουλειά!!Δεν έχω λόγια.Παρ'ότι πλατειάζει σε πολλά σημεία είναι τέτοια η γοητεία του ανδρός που σε παρασέρνει.Σίγουρα αγιοποιεί τον Τσε,αλλά εάν δεν το αξίζει ο Τσε ποιός το αξίζει.Συγκινήθηκα (είχε καιρό να μου συμβεί),έκλαψα (είχε αιώνες να μου τύχει).Μόνο που μου προκάλεσε αυτά τα δύο συναισθήματα το βιβλίο αξίζει πολλά.Χαλάλι η μία βδομάδα που μου πήρε να το διαβάσω.
Ο ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (75) - JONATHAN COE . Διασκέδασα πολύ,το διάβασα μετά τον Τσε και ήταν ότι έπρεπε..Λιγότερο καλό από τα άλλα του πάντως.
Η ΗΣΥΧΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ (80) - ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ . Υπέροχα διηγήματα και το ομώνυμο είναι διαμάντι.Μπράβο!!
33X3X33 (83) - E.E.CUMMINGS .Έξοχο...

50 - 75 (Η σειρά είναι τυχαία):
ΤΟ ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΑΠΟΝΤΟΣ (50) - Σ.ΚΡΗΤΙΩΤΗΣ . Πολύ κακό γιά το τίποτα
ΑΛΑΜΟΥΤ (74) - ΒΛ.ΜΠΑΡΤΟΛ . Ενδιαφέρον,απλώνεται πολυ και τελειώνει απότομα.Αν το διάβαζα στα 15 μου θα ήταν καλύτερα.
ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ (50) - Ν.ΘΕΜΕΛΗΣ . Τι έγινε??Στερέψαμε??Ωραία γραφή (ως συνήθως) αλλά με άφησε αδιάφορο.Το πολύ το Κύριε ελέησον βλέπεις...
ΜΟΛΟΧ (65) - Τ.ΖΟΝΚΕ . Ωραίο θριλεράκι,ότι πρέπει γιά την παραλία αλλά το διάβασα το καταχείμωνο..
Ο ΗΧΟΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ (74) - ΤΖ.ΓΚΡΟΝΤΑΛ . Αγαπησιάρικο βιβλίο,κυλάει υπέροχα αλλά...
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (68) - ΧΡ.ΧΡΥΣΟΠΟΥΛΟΣ . Ενδιαφέρον πείραμα,ωραία γραφή .Εμένα μ'αρέσει αλλά έχω περισσότερες απαιτήσεις.Με κακοσυνήθισαν τα πρώτα του βιβλία .Πάντως επενδύω επάνω του.
ΜΠΛΑΝΚΟ (55) - Α.ΛΥΚΕΣΑΣ . Το εχω διαβάσει 2 μήνες τώρα και δεν θυμάμαι τίποτα.Το έχω κάψει γιατρέ μου ή μου ήταν αδιάφορο ??
ΣΥΛΛΕΚΤΗΣ ΑΥΤΟΓΡΑΦΩΝ (70) - ΖΕΪΝΤΙ ΣΜΙΘ . Αξιόλογο αλλά κουραστικό.Ο ήρωας ψιλομαλάκας.Το πρώτο της ήταν καλύτερο.
Ο ΘΕΙΟΣ ΤΑΚΗΣ (73) - Γ.ΞΑΝΘΟΥΛΗΣ .Τόσο γλυκό που λιγώνεσαι.Ωραίο ήταν πάντως,ανάλαφρο σε αυτό το υπέροχο στυλ του Ξανθούλη.Πάντως προτιμώ τον ΤΟΥΡΚΟ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ..
Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΜΑΡΤΡΗΣ (70) - Μ.KLEEBERG .Πολύ ενδιαφέρον , έξυπνες ιστορίες.
Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ (72) - ΑΧ.ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ . Πολύ καλό,αν και "το γαρ πολύ του Μπόρχες γεννά παραφροσύνην",μάλλον κερδισμένος βγαίνει ο συμπαθέστατος -αν και γάβρος - Αχιλλέας.Πιστεύω πάντως ότι είναι πολύ καλύτερος σαν μεταφραστής(το ξέρει κι'αυτός).
ΤΟ ΗΜΙΧΡΟΝΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ (64) - Χ.ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ . Με ποδοσφαιρικό ενδιαφέρον,μερικές ωραίες ιστορίες.Δεν είναι Galeano (θεωρώ τα ΧΙΛΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ (90) ενα από τα καλύτερα βιβλία ever που έχω διαβάσει),αλλά είναι γλυκύτατος .
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ (60) - Erich M.REMARQUE . Θυμήθηκα τα νιάτα μου όταν με συγκινούσε ο Ρεμάρκ . Τώρα τον βρήκα ελαφρώς παρωχημένο .Αξίζει πάντως να διαβαστεί.
ΕΝΑΣ ΑΡΓΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ (50 με το ζόρι) - J.M COETZEE . Η μέχρι στιγμής απογοήτευση του 2006 . Βαρέθηκα αφόρητα..Όταν εμφανίστηκε δε και η αντιπαθέστατη Κοστέλο (από το προηγούμενο βιβλίο του),τότε κατάλαβα ότι ο άνθρωπος δεν μου λέει τίποτα πιά . Οι Έλληνες κριτικοί εκστασιάσθηκαν..
ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΘΑΥΜΑΤΑ (50 - Κ.ΑΚΡΙΒΟΣ . Ασήμαντο
EUROPEANA (70) - P.OUREDNIK . Πολύ έξυπνο,απολαυστικό στο διάβασμα.
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (75) - Χ.ΕΔΟΥΑΡΝΤΣ . Ωραίο μυθιστόρημα και πολύ συγκινητικό.Αγνοούσα τον συγγραφέα (λάθος μου).Πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία ,αμήχανο τέλος.
ΓΙΟΥΡΟΥΣΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ (59) - Α.ΣΑΡΑΜΠΙΑ . Ψιλοαδιάφορο , καλό γιά παραλία .
 



2 Comments:


At 17/5/06 16:21, Blogger Librofilo

Το ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ κάπου με ενόχλησε,δεν ξέρω,πολλές φορές επηρεάζομαι από την ψυχολογική μου διάθεση ή από τις προσδοκίες που έχω.Το συγκεκριμένο προτίμησα να το διαβάσω καιρό αφ'ότου ξέσπασε ο θόρυβος γύρω του,γιά να έχω μία πιό ψύχραιμη ματιά (το ίδιο έχω κάνει με την Γαλανάκη και τον Ελευθερίου-που θα τους διαβάσω σε καμιά παραλία).
Ελπίζω να βρεθεί κάποιος μάστορας σκηνοθέτης και να γυρίσει την ΓΑΛΛΙΚΗ ΣΟΥΙΤΑ βάζοντας μέσα κομμάτια από τη ζωή της Νεμιρόβσκι.Δεν θα είναι υπέροχο??

 

Δημοσίευση σχολίου

~ back home